Allmänt
Jacson.se säljer varor via internet inom Sverige till privatpersoner och företag med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.
Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.jacson.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa vår kundservice på 042-44 22 200 eller mejla [email protected]. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket. Vi reserverar oss även för slutförsäljning av varor. Vid slutsålda artiklar makuleras varorna från din order och du blir inte debiterad för dessa. Du som kund kan själv beställa om dessa när de finns åter tillgängliga i vår webshop.
Priser och produktbilder
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms.
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.
Jacson.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt innehåll på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Jacson.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att makulera felaktiga ordrar.
Personuppgifter
Jacson.se är krypterad med Verisign 256-bitars SSL-skydd vilket syns i URL-fältet, vilket skyddar dig som konsument från osäker hantering av personuppgifter.
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.
Informationen du lämnar om dig själv används av Jacson.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Jacson.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Jacson.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Frakt och leverans
Jacson.se skickar enbart ordrar inom Sveriges gränser. Fraktfri gräns är 1000kr (gäller ej hemleverans på pall), se fraktkostnad för leveranser under 1000kr nedan.
Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar (undantag vid eventuella kampanjer eller helgdagar). Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på var i landet du bor. Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen.
Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.
Jacson kan inte lämna någon förseningsgaranti orsakad av allmänna helgdagar, kampanjer eller hanteringstid hos våra transportörer. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan i undantagsfall bli längre.
Hos oss på Jacson kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ, de presenteras nedan. I fallen av dig som kund valt leveranssätt inte är möjlig, förbehåller vi oss rätten att ändra leveranssätt.
Hemleverans med Postnord eller Bring
Väljer du fraktalternativet Hemleverans godkänner du att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat av paketet och ansvaret övergår då till mottagaren. Om din order skulle försvinna eller skadas efter avställning så har du ingen rätt till ersättning från vare sig fraktbolaget eller Jacson/Dogman. Välj endast detta alternativ om du känner dig trygg med att din försändelse kan stå utanför din dörr innan du har en möjlighet att ta emot den. Du får förhandsinformation om leverans i en avisering från transportören. Fraktkostnad för hemleverans: 79kr.
Leverans till utlämningsställe via Postnord eller Bring
Du får en avisering från Postnord/Bring när paketet finns för avhämtning hos ditt närmaste ombud. Observera att paketet kommer att ligga kvar hos ombudet i 7 dagar, sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 300kr för outlöst paket. Fraktkostnad: 49kr.
Leverans till postlåda/dörr Postnord
Snabbt, bekvämt och spårbart till din postlåda eller vid din dörr. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras via sms/email och i PostNord App där du kan följa din leverans. Fraktkostnad: 49kr.
Hemleverans på pall med DSV
Större order som är skrymmande eller överstiger 35kg skickas med hemleverans på pall med transportören DSV. Du blir aviserad av DSV via telefon för passande leveransdag och -tid. Fraktkostnad hemleverans på pall: 250kr.
Betalning
I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. Alla betalsätten tillhandahålls av Klarna. För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Klarna har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
Vid frågor gällande betalning vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller klarna.com/se/kundservice/
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Hos Jacson däremot har du 100 dagar! Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan med sin originalförpackning är oanvänd, oskadad och obruten. Om varan inte är i oförändrat skick när den kommer i retur till oss kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. För vissa produkter, såsom hygienartiklar gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas.
För att göra en retur använder du medföljande returfraktsedel (har du valt hemleverans som leveransalternativ så behöver du kontakta kundservice för att få en returfraktsedel). Det är viktigt att returfraktsedel klistras på ett yttre transportemballage och inte på varans originalförpackning. Bifoga fullständigt ifylld returblankett som du mottog i samband med dina varor. En administrativ avgift på 49 SEK tillkommer på alla returer, avgiften dras av från återbetalningssumman. Det kan ta högst 30 dagar innan din retur hanteras och blir återbetald men oftast går det mycket snabbare.
Vid byte, lägger du en ny order på den önskade varan och får en återbetalning för den varan du returnerar.
OBS byte och retur gäller inte på nedsatta varor som är köpta på mässa.
Byte och returer av pre-loved
När du köper en Pre-Loved produkt har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, i enlighet med konsumtskyddslagstiftningen. Det betyder att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar från att du tagit emot din order.
Om du vill ångra ditt köp innan ångerfristen löpt ut måste du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket posta returen till oss. Returblanketten som medföljer ditt paket ska vara fullständigt ifylld för att returen ska vara giltig. Om du vill ångra ditt köp efter 14 dagar så gäller bytesrätt, ej öppet köp.
Återbetalning
Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatumet genom att kontakta Klarna på klarna.com/se/kundservice eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan registrerar vi snarast en återbetalning hos Klarna, dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 300 SEK om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar (Bring) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice genom [email protected]. Beskriv felet så utförligt som möjligt och bifoga bild på produkten och skadan. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny alternativt en återbetalning. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Jacson förbehåller sig rätten att neka reklamation om vi anser att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.